مقالات آموزشی

بازار مبلمان در تهران

برای خرید مبل راحتی به کجا مراجعه کنیم؟

شهر تهران با گسترش شهر نشینی و کوچ اقوام مختلف به پایتخت در طول سالهای متمادی بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر ایران شد.
ساخت برج های  غول پیکر و آپارتمان های چند طبقه و الیته مدرنسیم و توجه مردم به دکوراسیون منازل تاجرها را بر این داشت که با تجهیز و ساخت پاساژهای مخصوص صنعت مبل و منسوجات چوبی و البته علاقه مردم به شهر نشینی  و تقاضای بازار این صنعت را گسترش داده کار آفرینی ایجاد کنند و نیاز بازار را مرتفع کنند.

 

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

 بازارهای اصلی مبلمان کجاست؟

4 بازار اصلی مبلمان در تهران عبارت است از

1.بازار مبل یافت آباد
2.بازار مبل دلاوران
3.بازار مبل جاجرود
4.خیابان شریعتی
همه این بازارهای اصلی و فرعی را سعی داریم در این مقاله خدمت شما معرفی کنیم شاید در زمانی به کمک شما دوست عزیز بیاید.

 

بازار مبل یافت آباد

بازار مبل ایران شماره 1

بی شک بزرگترین و بهترین و متنوع ترین محصولات و منسوجات چوبی در بازار مبل یافت آباد واقع شده است
هر روزه از همه استان های ایران برای خرید و همکاری فروشکاه دار ها به این  بازار عظیم مراجعه می کنند و اطلاعات میگیرند تحقیق می کنند و خرید خود را نهایی می کنند.
وجود ساختمان ها،پاساژها و مراکز خرید یزرگی که به صورت تخصصی کالای چوبی ارایه میدهند و تنوع بالای مدل ها همه نیازهای یه مشتری را برطرف میکند.
اگر بخواهیم اهمیت پاساژها را رتبه بندی کنیم بی شک بازار مبل ایران 1 قدیمی ترین و بزرگترین پاساژ در منطقه یافت آباد است
بازار مبل ایران 1

بازار مبل ایران 1

 

بازار مبل ایران شماره 1 اولین و بزرکترین پاساژ تخصصی مبلمان در ایران است.

انبوه وسایل و امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان از قبیل اسانسور،سرویس بهداشتی،سیستم تهویه،پارکینگ،کارواش،سالن های غذاخوری… از جذابیت های این پاساژ زیباست.

 

بازار مبل ایران شماره3

بی شک مدرنترین پاساژ مبلمان در ایران بازار مبل ایران شماره 3 است.
سیستم و سیاست ساخت این پاساژ با آنکه مالک آن یکی بود کمی تغییر ساختار داشت.
تمام امکانات پاساژ 1 به علاوه تعداد طبقات بیشتر و جود سالن های مجهز و زیبا از جذابیت های این پاساژ بیتا در ایران است.

 

بازار مبل ایران 3

بازار مبل ایران 3

در میان هیاهوهای بازار مبلمان منطقه یافت آباد پاساژهای مدرن دیگری نیز ساخته شد که مکمل و تعیین کننده بازارهای قبلی بود. رقابت شدید قیمتی و تنوع مدلی یک سفر پر ماجرا و چالش دار را پیش روی مشتری ها قرار میدهد.

 

از جمله این بازارها میتوان به

بازار مبل خلیج فارس

 بازار مبل خلیج فارس.


بازار مبل خلیج فارس

بازار مبل کوروش

یازار مبل کوروش

بازار مبل کوروش

 

بازار مبل ونوس

بازار مبل ونوس

بازار مبل ونوس

بازار مبل پاسارگاد

بازار مبل پاسارگاد

بازار مبل پاسارگاد

 

در کنار این پاساژهای غول پیکر مراکز خرید کوچکتر وضعیف تر نیز وجود دارد مشتری متناسب با بودجه و علاقه انتخاب وخرید خود را انجام میدهد.

نکات مهم خرید از بازار مبل یافت آباد

بازار مبل یافت اباد بدلیل تنوع بالای مدل و مراکز خرید و نظر هر فروشگاه و فروشنده مشتری ها اغلب دچار خستگی و ناراحتی میشوند.اما چگونه میشود که هر مشتری متناسب با هزینه ای که می کند خریدی خوب و رضایت بخش داشته باشد؟؟؟

صحبت و سرویس دادن هر فروشگاه در نگاه اول یکی به نظر میرسد و از طرفی همه سعی در فروختن کالای خود دارند.توضیح ثابتی در همه فروشگاه ها وجود دارد که ما شرکتی هستیم و کار خودمان است.

گارانتی میدهیم و سایر موارد که احیانا در مراجعه شنیدید. در این گونه موارد تحقیق میدانی از این برند که نامی خوش و پر تکرار داشته باشد ظاهر کالا ی مربوطه و توضیحات فروشنده همخوانی داشته باشد.

قیمت کالا با ظاهر کالا نزدیک به هم باشد.تنوع بالای رنگ و پارچه و مطمین شدن مشتری از اینکه کالا واقعا از همین فروشگاه تولید میشودو این دوستان واسطه نیستند.

متاسفانه در بازار مبلمان اغلب دوستان واسطه هستند و با اجاره فروشگاه خود را تولید کننده معرفی میکنند در صورتیکه در بازار مبلمان درصد پایینی از همکاران هستند که تولید کننده و هم فروشنده باشند.

 

یادمان باشد شما هر کالای مبلی را با هر قیمتی خرید کنید درصد فروش فروشگاه لحاظ میشود پس فکر نکنیم کالایی که مشابه ارزانتر آن را میبینیم یعنی خرید بهتری داشته ایم

 

بازار مبل دلاوران

 

 

بازار مبل دلاوران

بازار مبل دلاوران

همانطور که در عکس ملاجظه میفرمایید بازار مبلمان در منطقه دلاوران اختلاف بسیار زیادی در سبک فروش وسرویس دهی به مشتری با بازار مبل یافت اباد دارد.
یک خیابان بزرگ با 1 میدان در سر این بازار به الغدیر و 3 چهار راه بزرگ که همگی فروشگاه های شمالی و جنوبی مشغول خدمات رسانی به مشتری هایی که این بازار را انتخاب کرده اند هستند.
اغلب برندها و تولید کنندگان این حوزه از 4 راه اول یعنی از میدان الغدیر تا 4 راه آزادگان را شامل میشود.
4 راه بعدی یعنی حد فاصل آزادگان و تکاوران به 4 راه دوم معروف است. در این 4راه کالاها از لحاظ قیمت و کیفیت رتبه پایین تری دارند و الیته کار ها از رده شرکتی و کارخانه به تولیدی های کوچک نزول میکند
و 4راه آخر حد فاصل تکاوران و تقاطع خ سراج است که در این منطقه به 4راه سوم و البته کارهای اقتصادی معروف است.
کارها اغلب در این منطقه از لحاظ مدرنینته پایین و البته باب دل مشتری هایی که بودجه کمی در نظر گرفتند میباشد.

 

مشکلات خرید از بازار مبل دلاوران

اولین و رایج ترین مشکل این بازار نبود پارکینگ عمومی است روبروی هر فروشگاه کارکنان آن فروشگاه ماشین های خود را پارک میکنند و عملا فضایی برای قرار دادن اتومبیل مشتری ها وجود ندارد.
هر چند لحظه در این بازار درگیری هایی بین مشتری ها و صاحبان اتومبیل ها بوجود میاد که اغلب ناراحتی مشتری ها را در پی دارد.
نبود سوپر مارکت و رستوران و جایی برای استراحت و بررسی مشتری از دیگر نقاط ضعف بازار مبل دلاوران است.
یکی از مهمترین مشکلات این بازار نبود حق کپی رایت مدل مبلمان است.قانون بدی که در این بازار وجود دارد این است که به محض اینکه مدلی زحمت کشیده میشود و تولید و به عرضه میرسد دوستان راحت طلب سریعا به فکر کپی کردن آن مدل می افتند و مدل را با قیمت پایین تر از اصل ارایه میدهند و همین معضل باعث سردرگمی مشتری میشود و می گویند همین مدل را جای دیگر ارزانتر دیده ایم.

 

بازار مبل جاجرود

اگر قصد سفر به استان مازندران را داشته باشیم و از جاجرود رد شدید حتما چند صد فروشگاه را دیده اید که خدمات فروش مبلمان را انجام میدهند.

تفاوت برجسته این بازار با 2 بازار قبلی در سبک مدلی که ارایه میدهند است.سبک از این جهت که این بازار به صورت تخصصی در زمینه تولید مبلمان استیل،کلاسیک و سلطنتی است.

بی شک مهد خرید این سبک مبلمان با تنوع بالا را فقط در این بازار میتوانید ببینید.

 

بازار مبل جاجرود

بازار مبل جاجرود

 

بازار مبل شریعتی

بدون شک یکی از اصیل ترین و زیبا ترین خیابان های تهران خیابان دکتر شریعتی است.این خیابان در مجاورت خ پاسداران،دولت،تجریش اختیاریه،میرداماد…است.
محله ای با قابلیت زیاد اقتصادی،وجود فروشگاه ها و مراکز خرید پراکنده که قسمی از آن را مبلمان تشکیل میدهد.این محله و خیابان که اغلب افراد متمول به آن مراجعه میکنند و جنس خوب میخواهند و در نتیجه فروشگاه هایی در آن دایر است که شرکتی،معتبر و مد روز باشد.

 

بازارمبل شریعتی

بازارمبل شریعتی

چند بازار کوچک و پراکنده مبلمان در تهران

اگر بخواهیم چند بازار کوچک را در مقیاسیه با بازارهای اصلی مبلمان اشاره کنیم میتوان به خ فرشته(فیاضی)اشاره کنم که کل این خیابان محلی است که بزرگان صنعت مد و دکوراسیون جمع میشوند و تصمیم ساز و تاثیر گذار هستند.

بازار مبل چهاردانگه محلی است که اغلب تولید کننده های مخصوصا مبل راحتی در آنجا حضور دارند و قسمتی از تولید مبل راحتی کشور از این بازار تغذیه میشود،

این بازار تنوع بالا کیفیت متوسط و خدمات رسانی ضعیف دارد.

بازار مبل خاور میانه که سوله و سالن بزرگی است که چند تولید کننده گرد هم آمده اند و تولیدات خود را به معرض فروش می گزارند مشتری های این بازار اغلب از منطقه افسریه،شهرک کاروان،مشیریه و… هستند.

از این گونه بازارها در کلان شهر تهران به وفور یافت میشود و مشتری متناسب با بودجه،سلیقه،تنوع،اصالت کالا و دسترسی به آنها مراجعه کرده و خرید خود را انجام میدهند.